10 Żelaznych Zasad Odchudzania?


Odchudzanie

W pierwszej kolejności postaraj się jak najszybciej wprowadzić dobre nawyki żywieniowe.

Wiem, że ciężko jest się zmobilizować do odchudzania, ale im dłużej zwlekasz

tym na większe problemy ze zdrowiem się narażasz.

Z odchudzaniem to jest tak, że można go porównać do układania wielkich puzzli,

na które składa się dobrze zbilansowana dieta, odnowa poznawanie zmysłów i przyjemności z jedzenia, regularna aktywność fizyczna oraz dążenie do równowagi psychicznej.

Każdy by chciał już pierwszego dnia mieć zauważalne efekty, ale niestety tak się nie dzieje. I zazwyczaj bardzo szybko się zniechęcamy, a najważniejsze jest to, żeby wytrwać w tym postanowieniu jakim jest podjęcie odchudzania.

Brak silnej woli i motywacji powoduje, że postawione cele stają się dla nas za trudne. Z wiekiem nasz metabolizm spowalnia i nawet najmniejsze odstępstwo może wywołać efekt jo-jo !

W ujęciu ogólnym, najtrudniejsze nie jest to aby schudnąć, ale aby potem ponownie nie przytyć !

Poniżej poznaj szybko już dziś te…

10 Żelaznych Zasad Odchudzania ?

I zacznij je stosować jak najszybciej !                             

1. Ustal rozsądny cel odchudzania, z korzystaj

z kalkulatora i pierwszym takim punktem odniesienia jest wskaznik masy ciała BMI. Znajdziesz go w sieci.

A jak sobie nie poradzisz? To napisz do mnie

poniżej w komentarzu, albo pobierz sobie mój darmowy poradnik ?

2. Pij około 2 l wody dziennie, wliczając w to herbaty, kawę, napoje i zupy.

3. Nie ograniczaj zbyt restrykcyjnie przyjmowanych kalorii, ponieważ jest to częsty powód pózniejszego przybierania na wadze.

4. Staraj się jeść powoli, spokojnie i o regularnych porach. Poczucie sytości pojawia się przeważnie dopiero po 20 minutach od zjedzenia posiłku, a my jemy za szybko i za dużo naraz.

5. Naucz się jeść w godzinach porannych żywność, która zawiera kwasy tłuszczowe nasycone, aby zgromadzić jak najwięcej energii.

Możesz przykładowo jeść pieczywo pełnoziarniste lub żytnie z masłem i serem, albo jajecznicę na boczku.

6. Notuj sobie w dzienniczku żywieniowym co jest          

dla Ciebie korzystne, a co nie jest korzystne.

Obserwuj jak reagujesz na poszczególne

makroskładniki i jak się zmienia Twoja masa ciała.

Staraj się ważyć nie częściej niż raz w tygodniu

i zawsze o tej samej porze dnia.

7. Bardzo ważną kwestią jest sen? Pamiętaj, że niedobór snu powoduje to, że tyjesz. Jak śpisz to nie myślisz o jedzeniu…, śpij tak od 7 do 9 godzin na dobę.

8. Dobierz dla siebie regularną aktywność fizyczną. Wystarczy dziennie 30 minut ćwiczeń. Może to być energiczne sprzątanie, wybieraj schody zamiast windę, spokojne bieganie na powietrzu albo najlepiej zapisz się do klubu fitness.

9. Trudno jest być samemu na diecie i zmobilizować się do ćwiczeń, ale w grupie jest zawsze łatwiej ? I jak będziesz już załóżmy w klubie to staraj się przebywać wśród osób, przyjaciół czy znajomych, co są tak samo zmotywowani jak Ty.

10. Spożywaj posiłki zróżnicowane, aby twoja dieta nie stała się zbyt nudna.

Od czasu do czasu pozwól sobie na małe odstępstwo od diety…, może to być np. ciastko jakie lubisz, czekolada, albo wyskoczysz sobie na kebaba.

Ale wszystko w rozsądnych ilościach, jedz po prostu mniej.

Ogranicz przede wszystkim sól i cukier. Zastąp te składniki solą himalajską i cukrem brzozowym – ksilitol.

Podsumowując, śniadanie jedz jak król, obiad jak książę, a kolację jak żebrak…

I nie zapominaj o podwieczorku?

Mam nadzieję, że od dziś w Twojej diecie znajdą się te – 10 Żelaznych Zasad Odchudzania?

Życzę dużo zdrowia!

 

Napisz co sądzisz o tym artykule ?

Jakie jest Twoje zdanie na temat takich zasad ?

Czy Ty też już uwzględniasz w swojej diecie takie zasady ?

Serdecznie zapraszam do pozostawienia poniżej komentarza.

 

Pozdrawiam

Trener dla Ciebie

Tomasz Andrzejewski

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *